Před rokem a pěti dny začala stavba čtvrté linky metra D, která má vést ze stanice Pankrác do Depa Písnice. Stavba linky měla začít v roce 2018 a otevřena měla být již tento rok, začátek stavby se ale zpozdil. V současnosti je už vyraženo 1,6km linky, přičemž celková délka má být 10,6km. Pokrok komplikuje tvrdý terén a drolící se stěny, které je nutno podepřít a zatížit. Zároveň jsou zde objevovány pravěké zkameněliny.
Metro uleví hlavně jižní části města, jehož obyvatelé se dnes spoléhají hlavně na autobusy. Na konečné stanici Depo Písnice vznikne parkovací dům a autobusový terminál, který bude okolní linky svádět přímo na metro.
Metro D bude v mnoha ohledech unikátní. Jeho zastávky vyzdobí mnoho českých umělců a stanice tak ponesou futurologické prvky. Další unikát přinesou autonomní soupravy a bezpečnostní dveře na nástupištích.
První plány o Déčku se objevily v 80. letech. Původní trasa měla z Libuše vést až do Kbel a hotová měla být v roce 2003. Druhý plán počítal s kratší trasou mezi Novými Dvory a Vysočanskou. První část se měla otevřít v roce 2010. Poslední podoba byla načrtnuta v roce 2011, hotová měla být nejpozději v roce 2023.
Grafička. Odjede na slonovi a vrátí se až k obědovi – aspoň jednou za měsíc.