Německo a Evropská komise urovnaly spor o konci vozů se spalovacími motory, uvedl na Twitteru místopředseda Evropské komise Frans Timmermans. Německý ministr Volker Wissing napsal na Twitter, že po roce 2035 bude možné dál registrovat vozy se spalovacími motory, avšak budou muset tankovat uhlíkově neutrální paliva.
Co je to vlastně uhlíkově neutrální palivo? Je to syntetické palivo, označované často jako e-palivo, vyráběné bez použití ropy. Zatímco benzín nebo nafta se vyrábí rafinací ropy, umělé palivo vzniká chemickou reakcí vodíku a oxidu uhličitého. Při výrobě se také smí použít jen energie z obnovitelných zdrojů, včetně tzv. zeleného vodíku.
Berlín začátkem března znovu otevřel diskusi o pravidlech, která byla dohodnuta v říjnu za českého předsednictví. Ta měla prakticky znemožnit prodej nových aut se spalovacími motory. Byly zde sice výjimky pro auta jezdící na syntetická paliva (e-paliva), Německo však s jejich zněním nebylo předtím spokojeno. Podle německého ministerstva dopravy se podařilo uzavřít dohodu v pátek večer. Předcházelo tomu několik dopisů mezi Berlínem a Bruselem. Ve čtvrtek večer ministerstvo poslalo kompromisní návrh Bruselu a ten ho z velké části přijal, jak píše deník Süddeutsche Zeitung.
Zdroj: ČTK
Grafický návrhář. Má rád hudbu, obecně přírodní vědy a historii. Je zapálený do historického šermu a tanců.