Hamilton, historický muzikál, který se nebojí současnosti

Alexander Hamilton byl významnou postavou amerického boje za nezávislost a jeden ze zakladatelů Spojených států amerických. V muzikálu ho ztvárnil Lin Manuel Miranda, jenž k celému muzikálu napsal hudbu i text. V roce 2016 byl z divadla Richarda Rogerse pořízen záznam. Celé představení má délku přes dvě a půl hodiny.

Už po prvních pár minutách je jasné, že se nejedná o typický muzikál. V hudbě se objevuje spousta hip-hopových prvku. Pomocí hip-hopu dokáže Lin Manuel Miranda v několika sekundách vysvětlit složitou situaci. Hip-hop má ze všech hudebních žánrů nejvyšší počet slov na minutu. V hudbě se však zapojuje i „klasický muzikálový styl“, kde ve skladbě: „Farmer Refuted“ je velmi dobře ukázaný kontrast a benefity obou žánrů.

Obsazení se velmi povedlo a herci svým postavám dodávají skvělý podtext jen svým hlasem. Jedinou výtkou může pro některé být obsazení hispánských a afroamerických herců do některých rolí, přesto, že všichni z příběhu byli bílé barvy pleti. Pro celkovou přesnost příběhu je to však nedůležité.

Muzikál též trpí několika menšími nepřesnostmi od originální historické předlohy. Ve skladbě „Helpless“ řekne Angelica toto: „Iʼm a girl in a world in which my only job is to marry rich. My father has no sons so Iʼm the one who has to social climb for one.“ V skutečnosti však její otec měl dva syny, kteří se dožili dospělosti. Žádná z těchto nepřesností ale nemá velký vliv na příběh, který se s předlohou docela přesně shoduje.

Muzikál je celkově velmi dobře zpracovaný. Na jevišti se pořád něco děje a čas utíká rychleji, než bychom si přáli. Občas je těžké stihnout, co všechno se děje, jelikož text je velmi rychlý a i po několikátém zhlédnutí je stále co objevovat.